Att använda sig ....

Att använda sig utav min blogg och vad jag skriver i den för att komma åt någon annan är inte acceptabelt .

För som jag sagt förut är det en del av  mitt liv och inte någons annans, För mig är min blogg en slags terapi om man kan uttrycka sig så , Så jag skall inte behöva tänka över vad jag skriver bara för att NI ska använda er utav det mot mina vänner för att göra dem illa eller få dem att verka vara en dålig människa och göra så dem mår dåligt rent ut sagt trycka ner dem för eran egen del, Hur fan tänker ni ?  Har ni verkligen inget bättre för er än att svarta ner någon annan för egen vinningskull ?

För ingen av mina vänner  är dåliga på något sätt och att jag skulle ha en dålig inverkan på mina vänner och deras nära för att jag har ett förflutet som inte är det bästa , men NEJ jag skäms inte över det och jag står för allt jag gjort och det är livets gång man kan inte gå genom livet o vara ett jävla HELGON ,  Det finns ingen o då menar jag ingen som har rent mjöl i påsen ...
Bara för att man en gång vart på ett sätt o hamnat fel behöver det inte betyda att man inte kan förändras eller hur ? Har ni själv ett helt rent förflutet och inget dumt gjort i era liv ? Nej det var väl det jag tänkte !!! Hur skulle det kännas om jag använde det emot er för att göra er illa ? För tro mig jag skulle kunna få fram allt det och använda det mot er men jag skulle ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN sjunka till samma nivå som er , Jag är en bättre människa än så och jag har något som kallas samvete som NI verkar ha tappat någonstans efter vägen ..

Och sen det här med att jag skulle ha dåligt inflytande på "folk" / mina vänner / deras barn är ju som sagt rena skitsnacket , vad är det jag gör / har gjort som gör att jag skulle vara en dålig o ansvarslös människa ?  Om ni nu inte visste det så är mina vänner o mina nära o kära allt för mig , jag skulle göra vad som helst för dem , jag sätter dem framför mig själv och mina behov , jag ser alltid till att dem har det bra och mår bra , och det tycker jag att NI borde börja med oxå istället för att trycka ner andra människor ...

Sen detta snacket om vad jag har gjort eller inte gjort som tex att jag skulle vara en "pillertrillare" ( Pundare i era ögon ) och tar allt jag kommer åt ,
Att jag skulle vara en Alkoholist som inte gör annat än super och härjar , Att jag skulle vara kriminell , Men gå då och kolla upp mitt register hos polismyndigheten så ska ni få se hur mycket ni hittar om mig där ,
För så är det helt enkelt inte , Jag använder mig inte utav narkotika , jag håller inte på att praktisera som kriminell Men däri mot tar jag mig ett glas för mycket då och då men HALLÅ vem fan gör inte det ? Okej ska jag vara ärlig så äter jag piller med men det är min MEDICIN dvs jag måste äta den för att överhuvudtaget kunna leva och kommer få äta den tills den dag jag dör men det är inte att pillertrilla eller hur ? och den är då definitivt inte narkotikaklassad , Men tydligen skall man inte äta den medicin läkaren ordinerat och sen det viktigaste utav allt så skall jag inte behöva försvara mig för att jag har en sjukdom , vad är det för jävla värld vi lever i ??? ...    
Och nej jag förnekar inte att jag har haft problem med både det ena och det andra men som sagt det ÄR dåtid , ta en titt på nutiden istället för att rota i det förflutna , MÄNNISKOR kan förändras både till det bättre o sämre  ... Men vill du leva i dåtid varsågod men jag tänker leva i nuet för jag kämpar var dag för att orka andas ...

Allvarligt talat blir jag både arg och jävligt ledsen när jag får höra sånt här , Jag tycker att om ni har några som helst problem med mig och mitt förflutna så kan ni kontakta mig och ta reda på fakta istället för att gå omkring och snappa upp en massa skitsnack som ni sedan för vidare utan att ha kollat upp om det är den rätta eller bara den påhittade sanningen ?? Men gissar på att NI är för fega och verkligen inte vill veta sanningen NI vill leva i en lögn för att få det ni vill ... Visst FINE för mig men LÄMNA mig utanför OKEY ....

Jag menar vad spelar egentligen det för roll vilket förflutet jag har ? Har vi inte alla ett ?  Ja det var väl det jag tänkte , men skall man behöva "straffas" och "lida" för det ? Blir man en dålig människa pga det ? Själv anser jag att man inte ska döma en människa förens man känner den och gett människan en chans att visa vem den är ?

Ja alla dömer vi någon gång en annan människa men man kan försöka tänka lite innan man gör det och handla därefter  !!!



Så snälla döm mig inte förens du känner mig ...

Asså nej jag orkar inte ens skriva klart detta inlägg så jag låter det vara halv färdigt ....

SKÄRP ER FÖR FAN , NI ÄR VUXNA MÄNNISKOR  !!!!! (trodde jag iallfall )


Nu får NI ta detta inlägg hur ni vill nu har jag iallfall försökt att förmedla det jag ville på mitt sätt ....

Och har ni några invändningar så kom med dem till mig inte till mina vänner !!!!!!!!!!!!!!!!!





Over and Out



XoXo / Jen

Kommentarer
Postat av: Sessa

Vem har gjort så? Verkar sjukt!! Tycker de var bra skrivet av dig... Kram på dig

2009-09-08 @ 12:09:13
Postat av: Mamma Inger

Jag är så stolt över dej Jenny, fast det visste du väl redan. Ingen mamma kan läsa ett brev så personligt utan att känna glädje och stolthet över vilken människa man varit med att fostra. Jag älskar mina barn för vad de är,inte för vad de gjort. Sen tycker jag att omgivningen borde förstå sig på att ta tillvara all den generösa inställningen och kärleken Jenny har till andra människor. Som slutkläm säger jag bara Stå på dej Jenny och låt inte andra diktera ditt liv, ditt liv har du fått för att leva utan inblandning av människor som inte vill lära känna dej.

Jag ÄLSKAR den person du varit och den du blivit

Massor av allt gott till dej mitt hjärta / Mamma Inger

2009-09-08 @ 12:46:14

Skriv en komentar eller 2!:

O så ditt vackra namn hära:
Du vill väl bli ihågkommen?

E-postadress:

Har du en egen blogg skriv in din url hära:

Så vad har du på hjärtat lilla vän?

Trackback