Natt På Akuten

Torsdagar är ju lika med Glll ( Plaza ) de  vet alla som känner mig , och som vanligt hade vi lika kul som alltid när vi är där , men de var när vi skulle hem det börja lite smått att gå fel håll , Habibi var full som stryk ( jag o frugan var långt ifrån fulla) och det var nån som sa något till honom som int var direkt snällt så han blev väldigt väldigt arg o skulle dit och snacka o ja allt va han nu skulle göra , men jag fick honom att lugna ner sig o vi kunde återigen börja gå hemåt Men ja då kommer vi till nästa incident då dvs att min telefon håller på att ringa som en tok de 3 första gångerna svarar jag o snackar lite o lägger på för att nån står o är nå jävulst förbannad bredvid mig för han tror att det är på ett sätt det inte var , så sen ringer det igen jag trycker av , ringer igen ,men  trycker av och sen så ringde de igen o då tog Habibi telefonen o skulle snacka o fråga vem de var o vad den ville , o jo det var då Jocke som var lite på lyset o ville ha med mig hem Och tror ni det blev nå bättre av att han sa det till Habibi ? Hahaha nej så då var karusellen igång igen , men tillsslut så Ber den här Jocke om ursäkt osv ...
Det var en lång väg hem kändes det som , den brukar oftast ta 10 min kanske o går men nu tog den 40 min för att de skulle tjafsas hit o dit ....

Sen hinner vi bara komma oss hem ta ett glas vin röka o snacka lite innan jag o Habibi bestämmer oss för att lägga oss och sova , Hann bara lägga oss i sängen så var Habibi upp på toaletten för att spy , kommer o lägger sig igen o bara nån min efter tillbaka på toaletten o så där håller han på säkert 1 timme , tillslut kommer han in o tittar på mig helt förstörd och säger Jennie jag spyr blod och jag fråga vad sa du , jo jag spyr blod , ja då vare ju klippt o skuret då vare bara skrika på Frugan så hon kom och vi fick övertala Habibi att vi skulle åka in på akuten ( tog ett tag eftersom han kände att  han inte skulle få nån hjälp iallfall som de andra gånger han uppsökt läkare men men  )  
Så vi ringde 1177 och fråga vad vi skulle ta oss till när han spyr blod och dem tyckte vi skulle åka inte , sagt o gjort ringer vi efter en taxi , den kommer , in på akuten , Habibi blir undersökt , han läggs in , vi väntar på läkaren ( tack gode gud för att Frugan följde med vad hade jag annars tatt mig till ) och väntar på läkaren o väntar på läkaren men ingen läkare kommer , Ja sen skulle läkaren komma vid 7-8 men kom det någon läkare ? svar nej han kom halv 11 , börja läsa upp vad det var Habibi hade och att de såg bra ut förutom magen då , så han får äta nå magmedicin och fick strikta regler om att inte röka , snusa , dricka alkohol , dricka kaffe eller äta kryddstark mat och bara vila upp sig o ta det lugnt tills på tisdag då vi skall dit på återbesök ...

oh fy satan va ja o frugan var trött när vi kom hem för då hade vi knappt sovit något på 24 timmar så det blev till att sova o vakna typ kvart i sex hahaha ...

Jo det ska bli jävulst intressant o se hur detta kommer att sluta för JA Habibi är o jobbar o kommer stressa igen , men hur de går med resten röka , dricka o inte äta starkt får vi se ...

Ja så de va min natt det - en natt på akuten med mina kära  ....


Ne nu ska jag hoppa i dusschen och sen skall vi ner o hjälpa Habibi så han inte stressar ihjäl sig så han inte får mer problem  ....




Over and Out



XoXo / Jen

Kommentarer

Skriv en komentar eller 2!:

O så ditt vackra namn hära:
Du vill väl bli ihågkommen?

E-postadress:

Har du en egen blogg skriv in din url hära:

Så vad har du på hjärtat lilla vän?

Trackback