Älvsbyn

Ja i morgon blir det då återigen ett besök i älvsbyn för att kolla in huset å se så alla pappren är rätt o påskrivna
det ska bli skoj , på något konstigt sätt så trivs jag faen där , trodde aldrig jag skulle trivas på direkten utan att de var tvugen växa fram en trivsel =)  Sen gere bara att börja med packning o städning å skeppa grejjer vill säga , sen e det allt en del att göra på gården med å i huset men de tror jag allt dem fixar snabbt o enkelt så de blir ett mysigt ställe att vara på jag kommer nog att hänga där en hel del om ja känner mig själv rätt ...
Men frågan e vad som går att göra dära med tanke på att närmaste affär ligger inne i själva älvsbyn så dit ork man ju bara inte ta en tripp för en coca cola o chokladkaka direkt bara för att inget annat finns att göra , jo man kan ju alltid gå promenadrundan runt byn med de andra byborna inte för att ja kommer de då men den som vill kan ju det *S*  Ja men sen har vi ju iofs Skip-bo o Maxi Yatzy att roa oss med men de går ju inte att göra det dagar i enda , kanske man ska lära sig snickra eller sticka eller något sådant dära för de är väl vad dem gör i byarna om dem nu inte går på onsdagsfiket eller den årliga byafesten som hålls en gång per år där det endast vara 60 + (kanske någon yngre)  som skuttar omkring o känner sig unga igen för en kväll ( alltid lika roligt ) eller så får man helt enkelt ta skotern uti skogen å pimpla eller hugga ved de låter som vettigaste å de roligaste å på sommaren då kan man nog allt bada o sola o plocka bär o allt som sommaren hör till o cyckla 50 varv runt byn på mindre än 10 min de är inte illa det   ....
Ne men som sagt man får göra det bästa av sitvationen alltid =) hundar o katter o barn lär ju iallfall stormtrivas o huvudsaken vara ju alltid det *S* nejdå alla kommer trivas som fisken i vattnet , he vara ju trevligt folk i byn de ska man inte sticka under stolen med =) 

Men just nu längtar jag mest efter att få köra skoter , pimpla å grilla den där degen man sätter på pinnen å äter ( *asg* kommer inte ihåg va det heter men de e jävulst gott * å varm choklad med  ostsmörgås antigen polar eller limpa ska de vara så de så ... OJ joooo de heter ju ffs PINNBRÖD hur kan man glömma bort det ? fy skäms på mig , men ja de e va ja längtar till o jo jag ska nog få med alla på det BELIVE MEEE !!!!!!!!!!!

Ja jo nu blev de ju massa annat skit än de ja skulle skriva egentligen å det var ju bara att vi skulle åka till älvsbyn
sen blire kanske lite skip-bo o kaffe med men men man får se vad morgon dagen för med sig ...

Nu e re nog dax för Gossip Girl o sen förska sova om de nu kommer att gå med 2 brunstiga katter som skall para sig *s*
Jag vill så gärna men jag vet inte om jag vågar ge mig hän helt o hållet ännu men den tiden kommer kanske ....

Men du e sötast av dem alla mupparna på denna jord vad än någon annnan påstår *S*

Frugan nu är det ca 2 månader o 20 dagar kvar tills det smäller :P

xo xo / Jen






Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har den på datorn :) Sökte efter den och hittade den, yeeey!

Postat av: Linda

Från bit-torrent. Men jag kan skicka annars om du ger msn eller nå?

2008-11-13 @ 11:36:14
URL: http://liiindans.blogg.se/
Postat av: Sessa

Älvdalen? Huh?

2008-11-14 @ 14:23:13
URL: http://http:/metrobloggen.se/sessa

Skriv en komentar eller 2!:

O så ditt vackra namn hära:
Du vill väl bli ihågkommen?

E-postadress:

Har du en egen blogg skriv in din url hära:

Så vad har du på hjärtat lilla vän?

Trackback