Dravvel *S*


Skriva sig lite blogga vore ju inte helt fela hehe
som vanligt vet jag inte vad jag skall skriva å så men de räck väl me att de bara e bokstäver lite här och där så blir nog folket nöjd *S*

Åh sen kan man ju alltid fundera över vad det är som går runt i skann på mig , åh de ska ja nu försöka tala om , de va ju då så att jag var på psyk i måndags för att samtala om vad som skulle kommas ske och de roliga i de hela var att det var int många ord den kvinnan sa som jag för stod , jag tror hon var österikare eller någet i den stilen och jag min dumma jäkel kunde bara tänka att fy så lik hon vara Sonja som även hon är från österiket tror jag  hehe , var ju tur jag hade med mig min kontakt person som kunde komma ihåg och återberätta för mig vad denna pyskiatiker sagt och tyckt , åh eftersom jag tydligen är en person som är "imun" mot antidepresiva preparat när jag inte känner någon större skillnad med eller utan så tyckte hon att det bara var onödigt att medicinera mig med sådana å det kan jag ju hålla med om , så hon ville sätta in någet som var stämningsupphöjande istället men inte förens dem kollat mina värden och levern eftersom jag har hypotereos å redan äter mycket tabletter för utöver Levaxinen å sömntabletter så äter jag ju även B12 vitaminer för de hade jag med brist på , hehe ja det är då bara massa probs med en *S* Men Men inget kan väl bli sämre så man får la testa och se , man får ge det en chans även fast jag inte tror på dessa stämningsupphöjande som skall klyva topparna som hon talade om som finns när jag pendlar så mycket upp och ner och när det mestadels är neråt så e det ju narturligtvis inte bra sa hon , men de visste vi ju redan eftersom det är det som är problemet , jag är en deprimernade själ helt enkelt ,  Sedan ville hon att jag skulle försöka förklara vad det var som försegick i mina tankar och om jag fortfarande hade kvar de paranoida tankarna , de "onda" tankarna och om jag fortfarande tycktes höra röster som inte fanns osv  , åh vad svarar man på de ? Nej se det är inte så lätt att försöka förklara å få någon att förstå hur man egetligen mår och hur man tänker och tankarna går av sig själv , hur man ska beskriva hur de är med ens ångest attacker och hur länge dem sitter i och hur dem tar sin form åh det var en massa konstiga frågor som ställdes  som jag helt enkelt inte kunde svara på eftersom jag inte kan beskriva de i ord hur det verkligen är ... visst hjärtat dunkar fort och man får svårt att andas och man vet inte riktigt vars man ska vända sig , de kunde ja ju tala om men resten som ja ville beskriva gick inte åh det kan jag inte göra nu heller ...  Ja nog om de iallfall man skall ikke gräva ner sig i sånt inte om man inte behöver de .... men iallfall så för att ja skulle  få sova bättre om nätterna så fick jag  prova någet nytt som jag ej testat förr en sk pyskosmedecin är det , , den ges oftast till personer som dem vill väcka upp ur en psykos eller liknande så här sägs det om den , Hur verkar Rispedal ? Rispedal är ett läkemedel med antipsykotisk effekt, vilket innebär att psykosens symtom blir mildare eller försvinner. En psykos stör hjärnans funktion. Det innebär att tankar, känslor och sätt att bete sig påverkas. Man kan t.ex. uppleva sig vara förföljd, höra röster, ha svårt att kontrollera tankarna och känna sig utanför. Verkligheten upplevs därmed annorlunda. sedan ställs frågan vad används Rispedal för ? Plötsliga (akuta) och långvariga (kroniska)
psykostillstånd. För att förhindra återfall sedan symtomen lindrats av behandlingen. Uttalade psykotiska symptom och aggresivitet hos patienter med demens och hos vilka sådana störningar kan leda till patientlidande, potentiell fara för patienten eller risk för självskada. Risperdal kan användas vid maniska perioder i samband med manodepressiv sjukdom. Allvarliga utagerande beteendestörningar såsom uppförandestörning och trotssyndrom hos barn, ungdomar och vuxna med psykiska utvecklingsstörningar (mental retardation).Allvarliga beteendestörningar hos barn och ungdomar med autism.  Och tydligen så skall det i små mängder fungera som en insomningtablett men fy farao det var inte bra vill jag säga , det tog timmar innan jag kunde somna även fast jag låg och slappna av ,på morgonen när jag vaknade mådde jag väldigt illa och de kändes som att jag var bakis och det är ju inte alls trevligt för hela dagen blir förstörd dvs att ja kände mig dålig hela dagen det var först mot kvällen som de släppte så det känns itne som att jag vill ta det igen , men visst det kanske itne är att ge det en chans om man bara testa en natt så nästa gång ja känner att de ingen sömn blir så får de bli en tablett till men blir de lika dan efter tänker jag inte ta det mer då får hon skriva ut "Stilnoct" till mig som jag verkligen vet funkar och jag mår precis som vanligt dagen efter ...  Ja det var lite om det , kanske inte så intressant läsande men jag har ju försökt skriva lite iallfall hehe även fast de kanske inte blev så mycket om va som försegår i skann på mig *S*

Så vad händer och sker utöver allt sånt dära då ? ja ne det är mycket lite det , men idag har jag fått en gästsäng av min kusin *jätte snällt tyckte jag*  sen har jag haft besök av min kontakt person Åsa vi drack kaffe och surra skit som vanliigt hehe , sedan var lillebror Tomas och kussen Jörgen över en sväng oxå när pappa min var hära , sedan var jag , pappa och jonny åh handla lite små jox på dollar och öb å willys , sedan lagade jag en väldigt god middag idag bestående av kycklinggryta med röd currysås å cocosmjölk å lite annnat gott å så ris till det , gottit var det iallfall , jag kanske börjar få tillbaka min tro om att jag e lite duktig på att laga mat ialf *leeeer*  man ska inte vara så själv kritisk alla gånger hehe ...  åh efter den goa matbiten så slängde man sig mätt och belåten i soffan me en kaffekopp och slötitta lite film , Xman last man standing (om de stavas så )  , den var rätt bra , åhh får int glömma att man snaskat i sig massa polly med *S*  Sedan satt ja åh vänta på att skenet bedrar med den cola tanten skulle börja men ack så jag bedrog mig det var inte ikväll utan de var nå anant tråkigt så ja satte mig hära istället å surra lite mera skit me sessa och darling  *S*  åh eftersom jag inte är trötter än så skall ja nog slå på filmen Supersugen jag nyss fick ner hört att den skall vara rolig så vi får la se va de vara då =) lovar att förtälla om den är värd att se eller inte *S*

Åh nu e det inte så länge kvar tills jag får lilla sixten drygt en månad, längtar en massa efter honom han e så söööt så ....

Ne nu skall ja ta och sluta skriva massa dravve som inte är läs värt

Pöss och kram på er söta och ni andra dra helvete i vanlig ordning  ...

Åh du min sötaste gummitroll , ja saknar dig , hoppas vi ses snart igen så kanske de blir lite barnförbjudet  *asg*


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jajust det, dom hade jag glömt bort. Men om du har samma storlek som mig så borde dom ju vara för stora för dig eftersom dom är alldeles för stora för mig

Postat av: Sandra

Sluta äta godis kan ju vara ett alternativ

2008-02-24 @ 01:36:49
URL: http://cinderellas.blogg.se

Skriv en komentar eller 2!:

O så ditt vackra namn hära:
Du vill väl bli ihågkommen?

E-postadress:

Har du en egen blogg skriv in din url hära:

Så vad har du på hjärtat lilla vän?

Trackback