Okey !!

Jahapps ännu en sömnlös natt fylld med ångest alltid lika kul förstår ni ....
det är så jädrans jobbigt att inte kunna sova när man vill å utan tabletter menar jag då men det är ju bara att glömma ...

Ja i lördags så var jag å Becca ut på BBB ( färjan för er som inte visste det ) det var rätt skoj må jag säga visst bjöd man lite på sig själv å var inte så där jätte berusad förens man skulle sig hem då , gu vilken ångest jag haft över det , men men man får skylla sig själv , iofs allt var lungt tills man kom hem då satte de igång men ja tur som faen så går de att radera ut det *S* Har iallfall rensat rejält på det planet nu må ja väl erkänna , nu får det vara NOG !!!!

å idag söndag har jag bara vart bakis å haft en ångest som hette duga först å främst för att man råka ha lite rajtan tajtan
för de andra det jag nu raderat ut TOTALT hoppas jag =/ Åsa har vart här i stort sett hela dagen så vi har bara softat å glott tv svullat kebab pizza å massa me kaffe med moran som oxå kom över , sen kom miranda å grannen hehe =) så har vart lite fullt upp idag fast man vart bakis hela dagen lång men man mår som man förtjänar hehe

Å såg ett väldigt intressant program på Tv 4 fakta - Ondskans ansikten - om psykopater det var väldigt bra måste jag säga å när jag såg det så klarna det till rätt rejält å jag insåg helt att jag haft en psykopat vid min sida i några år , nu e jag hundra på det efter att ha sett de dära , för snacka om att de stämde in rejält så de var nästan skrämmande ...

Det här iallfall ett liknande checklista (test) dem tog upp i dokumentären ( detta kommer från aftonbladet tror jag det var)

Gör så här enligt expressen.se:
Testa om du har en psykopatisk släkting!
Läs varje påstående och jämför med din släkting. Om påståendet stämmer ger du 2 poäng, stämmer kanske eller delvis 1 poäng och om det inte stämmer alls 0 poäng.


* Munvig och charmig - personen kan prata omkull de flesta, en försäljartyp.  
* Egocentrisk, grandios, storslagen - utan att behöva göra något speciellt tar personen självklart plats i ett rum.
* Svekfull, manipulativ - håller inte vad han lovat och hittar sedan på undanflykter och förklaringar.
* Mytoman - duktig på och flitig med att ljuga.
* Saknar ånger och skuldkänslor.
* Bristande empati - förstår oftast vad andra känner, men påverkas inte av det.
* Flackt känsloliv - svaga emotionella reaktioner.
* Söker spänning - har starkt behov av spänning.
* Parasiterande livsstil - utnyttjar andra för egen vinning.
* Bristande beteendekontroll och lättväckt aggressivitet.
* Promiskuöst och egoistiskt sexualliv.
* Tidiga beteendeproblem - varit stökig och begått småbrott redan före tolv års ålder.
* Utan mål - saknar långsiktiga mål
* Impulsiv.
* Ansvarslös - brist på ansvarskänsla.
* Tar inte ansvar för sina egna handlingar.
* Många korta äktenskap och samboförhållanden
* Ungdomsbrottslighet.
* Bryter mot permissionsregler
* Kriminell mångsidighet - många olika typer av brott.


Så tolkar du resultatet

Personer med mer än 30 poäng är enligt psykologiprofessor Robert Hares checklista psykopater. Testet används i dag av rättspsykiatrer, psykologer och forskare. Resultatet måste tolkas med försiktighet. För att verkligen kunna identifiera en psykopat krävs förstås professionell kunskap om personbedömningar och särskild utbildning i psykopatiskattning under lång tid.
Källa: Psykopatens värld av Robert D Hare.

så om jag då jämför 1 speciell person med detta blir det så mycket som över 30 poäng



Ajja nu ska ja kolla lite annat


xoxo/ jen

Kommentarer

Skriv en komentar eller 2!:

O så ditt vackra namn hära:
Du vill väl bli ihågkommen?

E-postadress:

Har du en egen blogg skriv in din url hära:

Så vad har du på hjärtat lilla vän?

Trackback